דיקור סיני להרזיה

דיאטות רבות כרוכות באכילה לא מאוזנת, קושי נפשי ניכר אל מול כל הפיתויים הקולינאריים, מאבקים אינסופיים ביצר הזלילה, רגשות אשם ותחושות כישלון כש"נשברים" וגם טלטלות בלתי פוסקות במשקל שאלה שמתאפיינים בהן כבר זכו לכינוי הציורי "אקורדיון" על שום נטייתם להתכווץ, להתרחב, שוב להתכווץ ושוב להתרחב וחוזר חלילה.

דיקור סיני מסייע לשינוי מן היסוד של האופן שבו אנו מסתכלים על אוכל, ובפרט על כזה לא בריא. חשוב להדגיש: דיקור שכזה הוא טיפול אפקטיבי (לבעיות רבות ולא רק להרזיה) אולם אין מדובר בנוסחת קסמים שתאפשר לנו לקבל דקירה קטנה באוזן או בכל נקודת דיקור אחרת ואז לטרוף עוגת קצפת ולרדת במשקל. השינוי שמציעים מטפלים ברפואה סינית הוא כאמור עמוק יותר – ועל כן גם מצליח מאוד במקרים רבים.

מהו דיקור סיני?canstockphoto6082502

דיקור סיני הוא אחת הטכניקות שבה משתמשים מטפלים ברפואה סינית מסורתית. רפואה עתיקת יומין זו מבוססת על הסדרת זרימת אנרגית הצ'י – אנרגיה שלא ניתן למדוד אותה או לראות אותה אבל היא הבסיס לכל הקיום האנושי, כך על פי תפישת העולם הסינית שבעשורים האחרונים קנתה לה אחיזה גם בקרב פלחי אוכלוסייה רבים במערב. הצ'י זורמת במרידיאנים, רשת של ערוצים הפרושה לאורכו ולרוחבו של הגוף, כשכל מצוקה, רגשית או פיזית, היא תוצר של חסימה בזרימת הצ'י וכתוצאה מכך צ'י בלתי מאוזן בנקודה מסוימת.

על מנת לטפל בחוסר האיזון – בין אם מדובר בעודף יין, חוסר יין, עודף יאנג או חוסר יאנג (יין ויאנג הם שני כוחות מנוגדים ומשלימים בעת ובעונה אחת המרכיבים כל דבר ביקום) – מאתר המטפל את הנקודות המדויקות שדקירה קלה בהן תפוגג את חסימות הצ'י ותוביל לאיזון בכל איברי ומערכות הגוף, ודרך כך לבריאות מלאה, הן רגשית והן גופנית. בנוסף לאיתור הנקודות הנ"ל, המטפל קובע גם את זווית החדרת המחט, עומק ההחדרה ומשך הזמן שבו היא תישאר הגוף.

דיקור סיני מתבצע באמצעות מחטים דקיקות ובלתי מורגשות כמעט.

איך מרזים באמצעות דיקור?

עודף משקל על פי הרפואה הסינית יכול להיות תוצר של כמה בעיות, ובראשן חולשה בטחול – האיבר שמתמיר מזון לצ'י. חולשה בטחול עלולה לגרום למצב שבו לא כל המזון מותמר בצ'י והעודפים הם למעשה השומנים שמצטברים אצלנו (והנקראים ליחה ברפואה סינית). דיקור סיני להרזיה, בהתאם, מתמקד בנקודות המחזקות את הטחול ומאפשרות לו למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר.

במקרים מסוימים עודף המשקל הוא דווקא תוצאה של תפקוד לא תקין בבלוטת התריס, וכמובן שבמקרים אלה הדיקור יתבצע בנקודות המשפיעות על בלוטה חשובה זו.

בנוסף שם דגש מטפל בדיקור סיני על איון מתחים וחרדות, שכידוע גורמים לנו לאכול יותר (מתוך רצון להתנחם), כך שטיפול זה מוביל לא רק לירידה במשקל אלא גם לנינוחות רבה יותר.

אחד האיברים המשמעותיים כשרוצים לרזות באמצעות דיקור סיני היא האוזן, שמכילה כמה נקודות דיקור חשובות מאוד ובהן נקודה האחראית על תחושת הרעב, נקודה האחראית על המערכת האנדוקרינית ועוד אחת התורמת לרגיעה במערכת העצבים הסימפתטית.

בדרך כלל בטיפול בדיקור סיני המחטים נשארות בגוף לזמן קצרצר, אולם כשמדובר בדיקור למטרת הרזיה ניתן להשאיר חלק מהמחטים באוזן, על מנת שההשפעה שלהן תישאר במלוא עוצמתה גם בפרקי הזמן שבין הטיפולים.

המלצות תזונתיות ותוספי מזון

במקביל לדיקור, מטפל ברפואה סינית מספק גם רשימת המלצות תזונתיות: כך, לדוגמה, חלב פרה פוגע בטחול וביכולתו להתמיר מזון לצ'י ועל כן אינו מומלץ. גם סוכר לבן, קמח לבן, צבעי מאכל וחומרים משמרים כדאי להוציא מהתפריט ככל האפשר.

במקרים מסוימים מחזק המטפל את התפריט עם צמחי מרפא סיניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *