הדיאטה של ירדנה עובדיה

canstockphoto5770508בעולם שבו מדי יום, כך נדמה, מומצאת דיאטה חדשה וחיפוש זריז באינטרנט מגלה כל מיני דיאטות מופרכות דוגמת דיאטת פופקורן, טוב שיש גם דיאטות "קלאסיות" – אבל עם ערך מוסף: כזו היא הדיאטה של ירדנה עובדיה, המבוססת על שילוב של תזונה נכונה יותר עם פעילות גופנית המותאמת ספציפית לאדם וכוללת מרכיב משמעותי נוסף והוא אימון התנהגותי על מנת לסלק דרכי התנהלות שגויות מהחיים ולהחליף אותן בתשומת לב ובמודעות גבוהות יותר לכל נושא התזונה והבריאות.

מיהי ירדנה עובדיה?

ירדנה עובדיה היא דיאטנית מנוסה ובעלת רזומה עשיר של הצלחות, גם, ולפעמים בעיקר, עם מי שניסו דיאטות רבות ונכשלו עד שהגיעו אל ירדנה.

בנוסף לידע העצום של ירדנה עובדיה בכל הקשור למזונות השונים על יתרונותיהם וחסרונותיהם, ובכל הקשור לפעילות גופנית ובפרט להתאמתה באופן אישי לכל מי שפוצח בדיאטה, יש לירדנה גם ידע במדעי ההתנהגות, תחום אותו למדה ושגם בו צברה לא מעט ניסיון, כך שלמעשה היא יוצרת סינרגיה בין שלושת המרכיבים – תזונה, ספורט והתנהגות (כלומר הפן הרגשי של האכילה). סינרגיה זו היא סוד הצלחתה של הדיאטה של ירדנה עובדיה.

לשים לב לכל דבר שנכנס לפה

"חיים ומוות ביד הלשון" אמרו חז"ל – וכמובן התכוונו לחשיבות הקדשת תשומת לב מלאה לכל מילה שיוצאת לנו מהפה, אבל סביר להניח שלו חיו אותם חכמי עבר בימינו הם היו מבהירים כי חשוב מאוד להקדיש תשומת לב מלאה גם לכל דבר שנכנס לפה, כלומר לכלל הדברים שאנחנו אוכלים מדי יום.

בעיקר מלמדת ירדנה עובדיה את האנשים הרבים שנעזרים בה כדי לרדת למשקל למצוא את אזורי החולשה שלהם – כלומר בפני אילו מאכלים הם לא מצליחים לעמוד, באילו סיטואציות קשה להם להתגבר על היצר, מתי הם אוכלים בלי בכלל לשים לב (אוכל טעים שהילדים השאירו בצלחת וחבל לזרוק, למשל).

דוגמה נוספת היא אכילת קוביית שוקולד או ליקוק קערה שנותר קרם לעוגה: בשני המקרים התוצאה היא אותה תוצאה, אולם במקרה הראשון אנחנו, בדרך כלל, מודעים לכך שאכלנו משהו מתוק ונוותר על כך בהמשך היום ואילו במקרה השני – שוב, בדרך כלל – אנחנו לא סופרים את מה שליקקנו כאוכל…

מרכיב חשוב נוסף בשינוי ההתנהגותי שבבסיס הדיאטה של ירדנה עובדיה הוא הפחתת הכמויות: העונג המופק מפרוסת עוגה דקה זהה לעונג המופק מפרוסת עוגה עבה, כך שכדאי "להסתפק" בפרוסה דקה – כלל שקל לדבוק בו בתיאוריה אולם קשה ליישם אותו במציאות. ירדנה עובדיה מלמדת כיצד ניתן לעשות זאת הלכה למעשה.canstockphoto9264403

תוספי מזון – לא פחות חשוב

תחום התמחות נוסף של ירדנה עובדיה הוא תוספי מזון – ובפרט לספורטאים שמקפידים על דיאטה, לבני נוער שלהוטים לרדת בגדול ובמקביל צריכים להמשיך לגדול וכן למי שעבר לתזונה צמחונית או טבעונית וחש צורך בהשלמות לתזונה.

כמובן שלא כל בן נוער שנמצא בדיאטה או כל מי שסילק בשר ו/או מוצרי חלב מהתפריט שלו אכן זקוק לתוספי מזון, וכמובן שאין טעם ליטול תוספים אלו ללא צורך אמיתי (בין אם מפני שכמות גבוהה מדי של חומרים מסוימים עלולה להזיק לגוף ובין אם עקב המחיר היקר יחסית של התוספים, ובפרט כשלא טמונה בהם תועלת אמיתית).

מצד שני, עבור מי שכן זקוק מהווה ירדנה עובדיה והדיאטה שפיתחה חבל הצלה, שכן היא מיטיבה להמליץ לכל אדם בדיוק על התוספים להם הוא זקוק בהתאם לתפריט הדיאטה שלו – ובכך מסייעת לו להימנע מנזקים בריאותיים תוך כדי ירידה במשקל ובעיקר מסייעת לגוף להגיע לנקודת איזון חדש ונכונה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>