שילוב דיאטה בזמן לימודי משפטים אינטנסיביים

לימודי משפטים יכולים להיות חוויה מרתקת בדרך לקריירה עתידית מתגמלת ותקופה מעצימה בפני עצמה, אבל גם להיות גדושים בימים מלחיצים מאוד ואינטנסיביים להפליא ועל כן כאלה שקשה לשמור בהם על משטר תזונה נאות או על אורח חיים בריא באופן כללי.

יחד עם זאת אף אחד הרי לא רוצה לסיים את השלוש וחצי שנים של לימודי משפטים לא רק עם תואר פותח דלתות אלא גם עם כמה (וכמה) קילוגרמים עודפים, וחמור מכך, הרגלי תזונה וחיים שגויים שעלולים להתקבע וללוות את עורך הדין או המשפטן לעתיד גם בהמשך הדרך – ועל כן רצוי מאוד לשלב דיאטה גם בזמן לימודים אינטנסיביים בבית ספר למשפטים כזה או אחר.

איך לשמור על דיאטה בימים לחוצים במיוחד ?

לא קל לשמור על דיאטה תוך כדי לימודי משפטים, אולם עם תכנון נכון, רצון אמיתי ומודעות מלאה להרגלים השונים ובפרט להרגלי האכילה, בהחלט ניתן לעשות זאת, ומאחר שסטודנטים למשפטים מן הסתם ניחנים באיכויות אלה, הרי שלא מדובר במשימה בלתי אפשרית.

מפתח חשוב אחד להצלחת דיאטה גם בתקופות לימודים אינטנסיביות הוא ההקפדה על סדר יום קבוע (גם אם משתנה בין ימות השבוע) ועל זמני ארוחות קבועים. רצוי מאוד לאכול כל 3-4 שעות, גם אם רק דבר קטן כמו פרי, פירות יבשים או חטיף גרנולה, וכך למנוע התנפלות על המקרר ואכילה מפצה ובלתי מבוקרת.

עוד נדבך משמעותי בשמירה על תזונה נכונה תוך כדי לימודים היא להמיר את הממתקים בפירות, פירות יבשים ופירות יער. אוכמניות, למשל, מחזקות את הזיכרון, רוב הפירות מכילים נוגדי חמצון המסייעים בשמירה על המוח, ובאופן כללי מדובר במאכלים טעימים לא פחות מעוגות, עוגיות ושאר ממתקים מזיקים.

גם למים חלק נכבד בהצלחת השמירה על המשקל: שתיית 10-12 כוסות מים המפוזרות לאורך כל היום מבטיחה תחושת שובע ומפחיתה משמעותית תחושת עייפות, ועוד כדאי לדעת שדי בירידה מינורית של כמות המים בגופנו (של כ- 2%) על מנת להוביל לפגיעה בזיכרון של הטווח הקצר ולקושי בהתמקדות.

איך תזונה נכונה משפרת יכולות למידה ?

לימודי משפטים הם אחד המסלולים התובעניים ביותר שיש, כך שבאופן טבעי הסטודנטים למשפטים במכללות ובאוניברסיטאות נדרשים ליכולות למידה גבוהות במיוחד.

לתזונה נכונה, כך על פי יותר ויותר מחקרים, ישנה השפעה ניכרת לא רק על בריאותנו הפיזית ועל חזותנו החיצונית אלא גם על יכולות הלמידה שלנו.

אחד המרכיבים הידועים כמשפרי יכולות המוח הוא אומגה 3, סוג של חומצת שומן רב בלתי רוויה שנמצאה כמשפרת את הקשב ואת הריכוז. בין המזונות המכילים אומגה 3: אגוזי מלך, זרעי מרווה ודגים החיים במים קרים ובפרט סלמון (אם כי דגים אלה חשודים בכך שהם מכילים מתכות מזיקות, פרי הזיהום ההולך וגובר באוקיינוסים).

בנוסף עלולים סטודנטים רבים במהלך לימודי משפטים לחוש עייפות רבה, תוצאה של שעות הלימוד הארוכות. על מנת להימנע מכך, יש להקפיד על צריכת מזונות עשירים בברזל ובעיקר קטניות שונות, וכן בשר או טופו ומוצרי סויה לצמחונים וטבעונים.

ומה עושים אם מעשנים?

לימודי משפטים הם כאמור תקופה לחוצה במיוחד, ואחת הדרכים שבהן רבים מאיתנו נרגעים היא עישון סיגריות. הסיבה לכך היא שניקוטין מפעיל קולטני אצטילכולין ואצטילכולין הוא מוליך עצבי משמעותי הן במסגרת מערכת העצבים המרכזית והן במסגרת מערכת העצבים ההיקפית. בהתאם הניקוטין מוביל (באמצעות האצטילכולין) לשחרור אדרנלין ודופאמין – ובין השאר המעשנים חווים רגיעה והופכים ערניים יותר, דבר שגם הוא עוזר כשלומדים שעות ארוכות למבחן כזה או אחר.

מצד שני, לניקוטין, וכן לשרפה של טבק, השפעות שליליות. יחד עם זאת קשה לדמיין מישהו נגמל מעישון דווקא בזמן תקופת מבחנים קריטית ואינטנסיבית, אבל כן אפשר להיעזר בטכנולוגיה החדשנית שמביאה לנו את הסיגריה האלקטרונית – מכשיר אידוי דמוי סיגריה שבמקום לשרוף טבק מאדה אותו ובכך מאפשר ליהנות מההרגל, ומההשפעות החיוביות של הניקוטין, עם פחות נזק לבריאות. יתרון נוסף של סיגריות אלקטרוניות הוא שבגלל שאין שריפת טבק אין גם עשן ואין ריח רע – זהו יתרון משמעותי במיוחד כשלומדים למבחן בקבוצה, שהרי כל מי שמעשן סיגריה רגילה מכיר את התחושה הלא נעימה שנוצרת כשהוא רוצה לעשן ולרוב צריך לצאת לחצר כדי לעשות זאת.

שוקולד אמת או מיתוס ?

אחד המיתוסים היותר מפורסמים (והטעימים…) הוא שאכילת שוקולד לפני מבחן עוזרת להצליח בו.

ובכן, שוקולד אכן מעלה את רמת הגלוקוז בדם וכתוצאה מכך משפר ריכוז, אולם הרמה הגבוהה נשמרת לזמן קצר בלבד ובסופו של דבר השינויים המשמעותיים ברמת הסוכר בדם פוגמים בתפקוד שלנו. יחד עם זאת, שוקולד מריר איכותי ובו 70% מוצקי קקאו או יותר עשוי כן לסייע בריכוז ובהצלחה במבחן – וממילא רצוי שגם במהלך דיאטה נפרגן לעצמנו מתוקים מפעם לפעם, כך שבהחלט ניתן לאכול שוקולד שכזה לפני תחילת מבחן.

לקבלת ייעוץ לימודים נוספת היכנסו לאתר http://www.elimudim.co.il