מתי הדיאטה לא עוזרת יותר וצריך שאיבת שומן?

על פניו הדרך האידיאלית להגיע למראה מוצק ונטול מצבורי שומן מעצבנים היא הקפדה על תזונה נכונה ובמקביל ביצוע פעילות גופנית – אולם בפועל ישנם מקרים שבהם גם הקפדנית שבדיאטות בתוספת אורח חיים ספורטיבי לא מצליחים להעלים תאי שומן עיקשים הנאחזים באזור ספציפי בגוף ומקנים לו מראה מידלדל ורופס. במקרים אלה הפיתרון הוא שאיבת שומן.

איך משפיעה דיאטה על תאי שומן?

דיאטה היא כאמור דרך אידיאלית לשמור על משקל גוף תקין, אבל גם לה יש מגבלות. הסיבה לכך היא שכשאנחנו מצליחים לאכול בריא ולהימנע ממאכלים משמינים, תאי השומן הקיימים בגוף מאבדים נפח ועל כן מתכווצים – אולם בהחלט ייתכן מצב שבו באזור מסוים בגוף השומן לא מושפע כתוצאה מהדיאטה. שאיבת שומן מאפשרת להתמקד באזור הסורר, ולהעלים בו את השומן המיותר שפוגע במראה שלנו.

עוד כדאי לציין כי למי שמתכנן דיאטה מומלץ להמתין עם ניתוח שאיבת השומן עד לאחר שיגיע למשקל היעד מבחינתו וישמור על יציבות באותו משקל לאורך זמן מה. למעשה, קהל יעד עיקרי של ניתוח זה הוא מי שביצע דיאטה משמעותית, השיל ממשקלו קילוגרמים רבים – ובכל זאת נותרו תאי שומן מתסכלים במקומות כגון הישבן, המותניים, הירכיים, הזרועות, שיפולי הגב ואחרים (ושהדרך להסירם כאמור עוברת בחדר ניתוח אצל כירורג פלסטי מוסמך).

למי מתאימה שאיבת שומן?                                                                

שאיבת שומן מתאימה בעיקר לאנשים צעירים יחסית (עד סביבות ה- 45 או החמישים), שכן אם עור הגוף באזור המנותח אינו אלסטי מספיק התוצאה עלולה להיות לא אסתטית דיה (אם כי חשוב להדגיש שכל מקרה לגופו, ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם כירורג בעל ניסיון בניתוחים פלסטיים ולשמוע את חוות דעתו).

כמו כן השאיבה מתאימה כאמור למי שסובל מעודף שומן באזור ספציפי. למי שמעוניין להשיל ממשקלו קילוגרמים רבים הפיתרון עשוי להיות קיצור קיבה, ובכל מקרה שאיבת השומן אינה מאפשרת ירידה משמעותית במשקל שכן היא מוגבלת – בהנחיית משרד הבריאות – ללא יותר מ- 6 ליטר (ובמקרים רבים אף ממליץ הרופא המנתח על שאיבתה של כמות שומן מצומצמת יותר מתוך רצון למנוע סיבוכים מיותרים).

השיטות השונות לשאוב את השומן

ישנן מספר דרכים לבצע ניתוח שאיבת שומן, שבאופן כללי נחשב לאחד מאותם ניתוחים פלסטיים לא מסובכים יתר על המידה – אולם שכמובן חובה לעבור אותם אך ורק אצל מנתח פלסטי מיומן.

דרך אחת היא באמצעות החדרת צינורית דקה אל האזור המטופל והזרמת נוזל מיוחד דרך אותה צינורית אל הגוף. הנוזל מכיל חומר משכך כאבים וכן חומר שמטרתו כיווץ כלי הדם באזור על מנת להפחית את הדימום ולהקטין את הסיכון לסיבוכים שונים. בנוסף משתמשים מנתחים שונים גם בחומרים המפרקים את השומן ומקלים על שאיבתו. היתרון המרכזי של שיטה זו הוא היעדר הדימומים. יתרון נוסף הוא האפשרות לבצע אותה בהרדמה מקומית בלבד, אם כי יש לקחת בחשבון שמשך הניתוח יהיה 4 עד 5 שעות.

דרך אחרת נקראת קנולה רוטטת, והיא גם הנפוצה יותר בארץ. בשיטה זו הצינורית שהוחדרה לגוף (ה"קנולה") רוטטת וזאת משום שהוויברציות מסייעות בפירוק תאי השומן ומקלות על השאיבה. בדרך זו הניתוח קצר יחסית (כשעה עד שעתיים, בהתאם לכמות השומן אותה מחליט המנתח לשאוב) והיעילות מרבית.

דיאטה אחרי שאיבת השומן

אם לגבי הדרך בה כדאי לשאוב את השומן יש דעות שונות, הרי שלגבי ההתנהלות הרצויה לאחר הניתוח קיים קונצנזוס רחב, ולפיו חובה לשמור על תזונה נכונה ולהקפיד על פעילות ספורטיבית נאותה – שכן אחרת יצטבר שומן חדש, באזורים אחרים בגוף, ושוב תיפגע האסתטיקה שלו.

למידע נוסף על ניתוחים פלסטיים נוספים היכנסו ל- http://www.dr-icekson.co.il/