כל איש עסקים צריך לשמור על הגיזרה – כך עושה זאת סובחי טנוס

אחד המפתחות של דיאטה מוצלחת הוא שמירה קפדנית על סדר יום קולינארי קפדני: לאכול את הדברים הנכונים בזמן הנכון. אנשי עסקים לא תמיד יכולים לעמוד בהתחייבות שלהם לעצמם וליהנות מארוחות בזמנים קבועים, שהרי סדר היום שלהם דינמי ורווי באילוצים שונים, ובנוסף לא תמיד יש להם גישה אל המזונות האופטימליים עבורם, ועל כן עבורם דיאטה היא אתגר מורכב במיוחד.

מצד שני, רוב רובם של אנשי העסקים ניחנים באופי נחוש ובפרט בדבקות במטרה, וכפי שניתן ללמוד מהסיפור של סובחי טנוס, מייסד ובעלים של "STR נדלן", אחת מקבלניות הביצוע הגדולות בישראל, אין דבר העומד בפני הרצון.

ההיסטוריה של סובחי טנוס

חברת "STR נדלן", ה"בייבי" של סובחי טנוס, היא חברה צעירה שנוסדה רק ב-2008, אולם טנוס עצמו הוא אחד מהוותיקים שבאנשי הנדלן בישראל. הוא החל את דרכו בתחום כבר ב-1973, כפועל פשוט, ואט אט אך בהתמדה טיפס אל הצמרת.

כיום שותף טנוס באמצעות STR לכמה מהפרויקטים היותר מרשימים שנבנים בארץ, וביניהם שני מגדלי משרדים בפארק ההייטק המתקדם מת"מ מערב שבכניסה הדרומית לחיפה (שטח כולל של 70,000 מ"ר), מרכז יקותיאל בהוד השרון שבו שטחים מסחריים נרחבים ומעליהם מגדל משרדים בן 7 קומות (שטח כולל של 25,000 מ"ר) ואולם תצוגה מרהיב עין של צ'מפיון מוטורס באזור התעשייה החדש מעוין שורק שליד ראשל"צ.

אחד המאפיינים הבולטים של התנהלותו העסקית של טנוס הוא העמידה בכל ההתחייבויות שלו ושל החברה בראשה הוא עומד, גם במצבים שבהם כוחות חיצוניים מספקים לכאורה לגיטימיציה לא לעמוד במלוא המחויבות ולמשל ולהשלים פרויקט כזה או אחר באיחור ביחס ללו"ז המובטח. תכונה זו, פרי החינוך שספג טנוס בילדותו, היא גם זו שמסייעת לו לשמור על הגזרה למרות האינטנסיביות בה מתאפיינת שגרת יומו.

הבחירה הטבעית: דיאטה ים תיכונית

אחת ההמלצות הרווחות של כל תזונאית שמכבדת את עצמה היא דיאטה ים תיכונית וגם בקרב הרופאים שורר קונצנזוס נרחב לגבי יתרונות תזונה זו.

כמי שגדל בנצרת, והעביר חלקים נרחבים מחייו ברחבי הגליל, דיאטה זו היוותה את הבחירה הטבעית עבור סובחי טנוס, וגם כיום הוא דבק בה וליתר דיוק בגרסה הגלילית שלה – שכן זהו בעצם המצע הקולינארי עליו גדל ואליו הורגל עוד בילדותו: הרבה ירקות ופירות, הרבה מאכלים עונתיים טריים, שפע זרעים ואגוזים שונים ומעט מאוד בשר (עם העדפה מובהקת להודו).

החיבה העזה של סובחי טנוס ליוגורטים חיה בשלום עם דיאטה זו, שכן יוגורטים הם חלק בלתי נפרד מהתזונה הים תיכונית, וכל עוד מקפידים על אלה דלי השומן (וכמובן לא להפריז באכילתם) הרי שהם לא פוגעים בגזרה ובבריאות.

בנוסף מקפיד טנוס על דגנים מלאים בלבד וכן הוא ויתר כמעט לחלוטין על צריכת ביצים עקב הנזק הבריאותי הטמון בהן ובפרט העלאת רמת הכולסטרול הרע, אחד האויבים המרים של המין האנושי.

גם בחו"ל – שומרים על הגזרה

אנשי עסקים מצליחים נוסעים לעיתים קרובות יחסית לחו"ל, לנסיעות עסקיות, לפעמים גם לטיול או לנופש רוגע. הנסיעה לחו"ל עשויה לגרום להרגשה שהכל מותר, מותר לבלות בלי הגבלה וגם לאכול בלי הגבלה. חשוב שלא להתפתות לגישה מסוג זה. גם בחו"ל חשוב לשמור על הגזרה וניתן בהחלט לעשות זאת. במיוחד כאשר הנסיעות לחו"ל הפכו בימינו לזולות בזכות אתרים כדוגמת https://www.alice.co.il שמאפשרים לנו לנסוע יותר.

חשוב להבין כי הגוף שלנו לא יודע שאנו נמצאים בחופשה והתפרעות תזונתית תשפיע עליו לרעה. גם אם אתם מבלים מסעדות הטובות ביותר, גם אם אתם יוצאים לבלות בבתי קפה, מסתובבים באתרים ידועים, תוכלו לעשות זאת תוך שמירה על הגזרה. השתדלו לבחור את המנות הפחות משמינות, אל תמליחו יותר מדי את האוכל ואל תסיימו כל ארוחה עם קינוח עשיר. מעת לעת, זה בהחלט מותר, אך אפשר להתחלק עם מישהו נוסף או בהחלט "להשאיר בצלחת". בצורה כזאת תחזרו מהנסיעה רגועים יותר, בריאים יותר, עם גזרה שמורה ומטופחת.

איך נמנעים מפיתויים למרות סדר יום עמוס במיוחד?

שגרת יומו של טנוס, כמו זו אנשי עסקים רבים אחרים כאמור, היא אינטנסיבית מאוד וכמי שבין השאר מסתובב בכל מקום בו "STR נדלן" בונה – והיא מקימה פרויקטים בכל רחבי הארץ – הרי שלעיתים אין באפשרותו להגיע למקום בו ניתן לאכול ארוחה מסודרת בזמן הרצוי.

על מנת להילחם בתחושת הרעב הטבעית ולהימנע מאכילת מזון מזיק, מקפיד טנוס כי תמיד יהיו בהישג ידו "חטיפים" בריאים – ירקות, פירות, חטיפי גרנולה, פירות יבשים וכו' – שיעניקו לו את האנרגיה הנחוצה ובה בעת יסייעו לו לשמור על הגזרה והבריאות.