ניתוח שאיבת שומן או דיאטה?

אנשים רבים מעוניינים להפחית ממשקל גופם, אולם אינם יודעים כיצד לעשות זאת

הרזייה הינו תהליך לא פשוט, אשר עלול להקשות על אנשים רבים הסובלים מעודף משקל או פשוט מעוניינים להוריד ממשקל גופם בכדי להגיע למראה הרצוי בעיניהם. כיום ישנן דרכים רבות לירידה במשקל, וחשוב לדעת מהם היתרונות והחסרונות של כל דרך, על מה כל דרך מתבססת וכמובן איזו דרך מתאימה עבורנו. בחירה נכונה של דרך ההרזיה חשובה לשם הצלחת התהליך, ולכן כאשר אנו מתחילים בתהליך ירידה במשקל חשוב להשקיע את הזמן הנדרש לשם בחינת הדרכים השונות ובחירת הדרך המתאימה ביותר עבורנו.

אנשים רבים בוחרים בדרך של דיאטה ושילובה עם פעילות גופנית באופן קבוע

אם החלטתם לרדת במשקל ולא לחכות לביאת המשיח אז כדאי קודם ללמוד איך זה עובד – באופן כללי, הדרך לירידה במשקל הינה באמצעות חסך קלורי, כלומר- להוציא יותר אנרגיה ממה שאנחנו מכניסים לגוף. לאור האמור, אנשים רבים בוחרים בדיאטה בשילוב עם פעילות גופנית לשם ירידה במשקל. הדיאטה מאפשרת לנו להקטין את כמות הקלוריות שאנו צורכים, בעוד הפעילות הגופנית מגדילה את הכמות שאנו מוציאים. פעילות גופנית משפרת גם את מצב רקמת השריר בגוף, ומונעת את התדלדלותה בשל הדיאטה. בשיטה זו ישנה השפעה גם על מאזן השומנים בדם, והיא משפרת משמעותית מצבים בריאותיים רבים כגון עודף כולסטרול, בעיות כלי דם ולב ועוד.

שאיבת שומן הינה דרך נוספת להרזיה אשר הפכה לפופולארית ביותר בשנים האחרונות

שאיבת שומן הינו תהליך בו מוציאים רקמת שומן מאזורים ספציפיים בגוף. באמצעות ההליך, ניתן להוריד 2-3 קילוגרמים בכל פעם (ואף ניתן לבצע כמה הליכים), כך שמדובר בהרזיה מהירה ביותר. יתרון נוסף הינו שמדובר בהרזיה ממוקדת- בניתוח שאיבת שומן בוחרים אזור ספציפי להתמקד בו, כמו למשל שאיבת שומן מהבטן, כך שניתן להוריד גם את האזורים "הבעייתיים". לאור האמור, אנשים רבים בוחרים לבצע שאיבת שומן מהבטן גם לאחר סיום הדיאטה, וכך להיפטר מאזורים אשר לא עברו שינוי משמעותי בגינה. חשוב לציין כי שאיבת שומן מהבטן אינה משפיעה על פרופיל השומנים בדם, ולכן אינה מטפלת בבעיות מסוג זה.

הבחירה בניתוח שאיבת שומן מהבטן או דיאטה צריכה להתבסס על התוצאה הרצויה

הדרך בה נבחר לרדת במשקל תשפיע על התוצאה הסופית, ולכן כבר שאנחנו בוחרים את שיטת ההרזיה חשוב להבין לאן אנו רוצים להגיע. דיאטה מתאימה לאנשים בעלי משקל עודף משמעותי, אשר רוצים להוריד במשקלם באופן גורף (בכלל אזורי הגוף), וכן לשפר את מצב השומנים בדם שלהם ואת בריאותם. שאיבת שומן מהבטן או מאזורים אחרים מתאימה לאנשים בעלי משקל עודף מתון, אשר מעוניינים לתקן את מראם באופן נקודתי ומהיר. כמו כן, חשוב לדעת כי שאיבת שומן מומלצת בעיקר לאנשים צעירים (מתחת לגיל 40) אשר עורם גמיש ויכול לעבור התאמה למצב לאחר הניתוח.

חשוב לקחת בחשבון גם את החסרונות של כל אחת מן השיטות כאשר אנו בוחרים

מלבד היתרונות, לכל שיטה יש גם את החסרונות שלה אשר חשוב להכיר. בדיאטה, ישנם כמה חסרונות משמעותיים- ראשית, ישנו משקל מסוים אשר נעלה מיד עם הפסקת הדיאטה, והוא נובע מאנרגיה מידית בגוף. שנית, במהלך הדיאטה אנו עלולים להגיע לפלטו, אשר יקשה עלינו משמעותית את המשך ההרזיה. לבסוף, דיאטה משפיעה גם על מסת השריר בגוף, ולכן התוצאה הסופית עלולה להיות רזה יותר- אך גם פחות חטובה וחזקה. החיסרון המשמעותי בשאיבת שומן הינו שאם למשל ביצענו שאיבת שומן בבטן, אנו נראה ירידה במסה הבטנית, אולם יכולה להופיע לאחר זמן מה עליה במסת השומן באזורים אחרים.