לימודי תזונה ודיאטה לדיאטניות

לימודי תזונה ודיאטה מושכים תשומת לב רבה בשנים האחרונות עם העלייה בהתעניינות, וההכרה בחשיבותה של תזונה נכונה.  בעידן בו השמנה הוגדרה על ידי ארגון הבריאות העולמי בתור המגפה מספר אחת של המאה העשרים, בעידן בו בישראל, עלה שיעור ההשמנה בקרב ילדים והגיע לכך שאחד מתוך שלושה ילדים סובל מהשמנה, ודיווח משרד הבריאות לשנת 2013 מספר על כך שחצי מהישראלים סובלים מהשמנה, ברור כי לימודי תזונה ודיאטה יהפכו לתחום לימודים מבוקש ולמקצוע מבוקש לא פחות.

גם ההתעניינות הגוברת בתזונה בריאה, עליית צריכת מזון אורגני וכן פריחת הטבעונות בשנים האחרונות בישראל כמו בעולם, מעלים את הצורך באנשי מקצוע בעלי ההכשרה הנדרשת לתמוך בלקוחות ומטופלים אשר מעוניינים לעבור לאורח חיים בריא יותר ולתזונה שתסייע להם לחיות חיים בריאים, מאוזנים ובעלי גיוון תזונתי רב.

לימודי מדעי תזונה לתואר ראשון

לימודי תזונה ודיאטה במסלול לימודים לתואר ראשון מעניקים תעודת דיאטן/ית קליני/ת מטעם משרד הבריאות. הלימודים כוללים שלוש שנות לימוד במוסדות אקדמיים מוכרים וכן סטאז' האורך חצי שנה ובסיומו נדרשים הסטודנטים לעבור מבחן הסמכה מטעם משרד הבריאות.

הלימודים מגוונים מאד וכוללים לימודי מדעי החיים ביניהם ביולוגיה, כימיה, ביוכימיה, לימודי אנטומיה ופיזיולוגיה, פיזיקה, אנדוקרינולוגיה, מיקרוביולוגיה, גנטיקה, פתולוגיה, אפידמיולוגיה, אימונולוגיה, בריאות הציבור, פענוח בדיקות מעבדה ועוד, וכן לימוד תחומים הקשורים בעבודת המטפל, נדבכים שונים בפסיכולוגיה, יחסי מטפל מטופל, אתיקה, עבודה עם קשישים, ילדים ונוער, טיפול בהשמנה והפרעות אכילה, טיפול במצבים של תת תזונה, חינוך תזונתי ועוד.

חזרתם לנשום? אכן, תכנית לימודים מקיפה ומגוונת המיועדת לתת הכשרה מקיפה לעוסקים בתחום. בוגרי לימודים אלו משתלבים בעבודתם במסגרות שונות, ביניהן מסגרות מוסדיות כגון קופות החולים השונות, בתי החולים, צה"ל, גופים ביטחוניים שונים, והיד עוד נטויה, וכן במסגרות הפרטיות השונות.

לימודי תזונה טבעית והוליסטית

לצד לימודי התזונה הקלינית ישנם מגוון של מסלולי לימוד שונים אשר מכשירים אנשי מקצוע בתחום התזונה הטבעית וההוליסטית. תוכניות אלו רואות את התזונה כחלק מתפיסה הוליסטית אשר דוגלת בשילוב של גוף נפש ורוח. גישה זו דוגלת בתזונה אורגנית, לרוב צמחונית, מבוססת ירקות פירות קטניות ועם דגש על צריכת מזון אורגני ולא מתועש.

לימודי תזונה טבעית הוליסטית יכללו בדרך כלל גם נדבך של לימודי טיפול במגע, לרוב רפלקסולוגיה, אשר עוסקת בטיפול דרך נקודות לחיצה בכפות הרגליים, אשר מייצגות את כל מערכות הגוף בזעיר אנפין על כפות הרגליים וסביבתן, או שיאצו, שיטה המגיעה מהמזרח הרחוק ועיקרה טיפול במגע דרך נקודות לחיצה הממוקמות על ערוצי אנרגיה הנקראים מרידיאנים, ופרושים כמו מפת דרכים מסועפת לאורכו ולרוחבו של הגוף.

לקבלת עזרה או ייעוץ לימודים http://www.elimudim.co.il