ערן פולק ממליץ על דיאטה לאנשים שכמעט ולא נמצאים בבית

הזמר המנוח אריק איינשטיין אהב לבלות בביתו, ואף שר את שירו המפורסם "אוהב להיות בבית". אבל גם אם אנו אוהבים את הרוגע שבבית, הרי שמגוון רחב של עיסוקים עשוי לגרום לנו לראות אותו מעט מאוד. אם גם אתם עסוקים במשך הרבה מאוד שעות בעבודה או שאתם סטודנטים לומדים ועובדים, זו לא סיבה שתזניחו את הבריאות ואת התזונה הבריאה. אם אתם אנשי עסקים שמתרוצצים מפגישה לפגישה או שאתם זקוקים למשרה שניה בכדי לסגור את החודש, ערן פולק ממליץ בדיוק בשבילכם – על דיאטה לאנשים שכמעט ולא נמצאים בבית.

ערן פולק מדגיש את חשיבות ארוחת הבוקר

אם ממהרים לפגישה חשובה שמתקיים בשעת בוקר מוקדמת, אם ממהרים לצאת לעבודה, אם יש אלף ואחד סידורים דחופים, יתכן שתרגישו שאין לכם זמן לאכול ארוחת בוקר ותסתפקו בכוס קפה. ערן פולק, המועמד לתפקיד האחראי על תקציבי האוצר ממליץ לנהוג אחרת. אל תוותרו על ארוחת בוקר. לא פחות חשוב – נסו לדאוג לכך שיהיה לכם זמן לארוחה ממש, ולא רק לחטוף משהו מהיר, כמעט בלי ללעוס.

במהלך הלילה, יורדת רמת הסוכר בדם, כל מערכות הגוף מאטות, טמפרטורת הגוף יורדת וקצב הלב מואט. אנו זקוקים לאנרגיה שטמונה בארוחת בוקר טובה בעדי להתעורר באמת, להעניק לגוף את המרץ ולהזרים סוכר למוח. חשוב לא פחות – מי שלא מקפיד על ארוחת בוקר מסודרת, מזינה ומשביעה ימצא את עצמו חוטף חטיפים ומאכלים לא בריאים לאורך היום. זה מתכון בטוח להשמנה, זה מתכון בטוח לצריכה של מזונות לא בריאים.

ממהרים? תוכלו לפתוח את הבוקר עם לחם מלא ועליו שכבה נדיבה של ממרח לטעמכם. זה יכול להיות חומוס, זה יכול להיות גבינה לבנה, קוטג' וכדומה. איכלו ירקות בצד או סלט קטן. אם יש לכם נטייה להפריז עם קפה לאורך היום, וותרו עליו בבוקר ושתו תה ירוק או קפה נטול קופאין.

אל תאכלו בכבדות

היבט נוסף של דיאטה שתתאים לאנשים עסוקים שלא נמצאים הרבה בבית – ותרו על ארוחות גדולות וכבדות. זה מקשה על ביצועים בעבודה, גורם לעייפות וגם מקשה עליכם לשלוט במה שאתם מכניסים לפה. ערן פולק מציע לדאוג מראש לתנאים שיאפשרו לאכול ארוחות קטנות, כדי למנוע את תחושת הרעב את הנפילה ברמות האנרגיה.
ארוחות קטנות ומסודרות, בשעות יחסית קבועות ימנעו מכם את הצורך לנשנש. חשוב שלא תאכלו תוך כדי עבודה, תוך כדי קריאת מיילים או תוך כדי שיחה בטלפון. הקדישו כמה דקות לאכילה, כך תוכלו ללעוס היטב, כך תוכלו להרגיש יותר שבעים ומסופקים. תוכלו להכין מראש כריכים עשירים או לארוז קופסאות קטנות ובהן מנות שבחרתם בקפידה, בריאות ולא משמינות. אם אתם אוכלים בחדר אוכל שבעבודה, בקפיטריה או במסעדה, אכלו במתינות, אל תעמיסו צלחת באופן שיגרום לכם אחר כך להצטער.

וותרו על ארוחות ליליות

מה עוד מציע ערן פולק לעשות, כחלק מדיאטה מותאמת לאנשים עסוקים שלא נמצאים הרבה בבית? הקפידו לשתות הרבה מים, לאורך היום כולו. קל לבלבל בין תחושת צמא לתחושת רעב ואנשים שלא שותים מספיק – אוכלים יותר. החזיקו בהישג יד חטיפים בריאים – פרי, חטיף גרנולה, יוגורט, על מנת שיהוו ארוחת ביניים קלה, שתתאים "על הדרך". זה מצוין אם צריכים למלא את המצבים, בדרך לפגישה, ביום עמוס במיוחד שנאלצתם לדלג בו על ארוחה סדירה. בנוסף, לעולם אל תאכלו בשעה מאוחרת. חתרו למצב שבו אינכם מרגישים צורך לאכול שעה וחצי לפחות לפני זמן כיבוי אורות.