דיאטה

אחד הנושאים שהכי מעסיקים אותנו הוא התזונה שלנו. בכל יום מכריזים אנשים רבים על דיאטה, תעשיית הדיאטות מגלגלת מדי שנה מאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם, ואילו טרנדים חדשים ושינויים עמוקים בתחום האוכל הופכים למרכז שיחות חולין רבות.

כאן באתר תוכלו לקבל מידע מקיף ועדכני אודות דיאטות, תזונה ואורח חיים בריא, להבין אילו תפריטים מסייעים בהורדת משקל ואילו מסוכנים לגוף, ללמוד איך לשנות תבניות התנהגות שגויות, לזכות בפרספקטיבה מאירת עיניים אודות מאכלים שונים והאופן שבו הם משתלבים באורח חיים בריא וכן לקבל הצצה מעשירה אל טיפולים תומכי הרזיה דוגמת דיקור סיני.

מהיעדר ידע להצפת מידע

בעבר הידע שלנו לגבי מזון היה מוגבל מאוד, ולא מעט מהתפישות עליהם גדלנו – שכן בעבר כולם האמינו בהן – התגלו כשגויות וכנובעות מאינטרסים. בימינו, בעיקר הודות לאינטרנט, ישנו הרבה יותר ידע ולפעמים אף יותר מדי ידע ולאדם הסביר לא תמיד קל להבין מה הוא בעצם אמור לאכול, מה לא, אילו שילובים הם בריאים ואילו מתנגשים, איך לבנות דיאטה שתאפשר ירידה במשקל אבל לא תזיק לגוף וכו'.

דוגמה אחת מיני רבים היא חלב פרה ומוצריו: בעבר שרר קונצנזוס סביבם, והם נחשבו יקרי ערך במיוחד לבריאות וההמלצה הייתה להרבות בהם. בשנים האחרונות כבר התפרסמו לא מעט מחקרים שעל פי ממצאיהם אמנם טמונה בחלב ומוצריו תועלת לגוף – אבל רק בתנאי שצורכים כמות קטנה מהם, שכן מעבר לכך הדבר עלול להזיק. ברפואה הסינית, אגב, חלב פרה נחשב בעייתי מאוד ומי שפונה לטיפול בדיקור סיני על מנת לרזות מן הסתם ישמע גם המלצה להוציא את המוצר מהתפריט.

האתר שלנו יסייע לכם לעשות סדר ולהפריד את העיקר מהטפל, כדי שתוכלו לאכול נכון יותר ובריא יותר, וכמובן לשמור על משקל תקין. נקפיד לספק לכם מחקרים עדכניים ואמינים וכל חידוש שיפציע בתחום הדיאטה – והכל באופן ברור מאוד ונגיש לכל אחד.

זהירות, סכנה!

מטרה נוספת של האתר היא להציב תמרורי אזהרה בולטים ומאירי עיניים לצד דיאטות מסוכנות לבריאות.

בשנים האחרונות עלתה קרנן של דיאטות כסאח למיניהן (דיאטת כרוב, דיאטת לחם, דיאטה ללא פחמימות וכו') וחשוב לדעת כי בתפריטים אלה טמונות לא מעט סכנות – כאן באתר תוכלו לקרוא על אותן סכנות, לדעת ממה חשוב להיזהר, איך למזער נזקים כשבכל זאת מחליטים על דיאטה מהירה, וכן לקבל המלצות לגבי התנהלות נכונה במהלך דיאטה שכזו.

המלצות לכל אחד

עוד באתר – המלצות לקבוצות ספציפיות באוכלוסייה: כך, לדוגמה, תוכלו לקרוא על דיאטות לבני נוער ועל הדגשים הייחודיים להן, או על ההתנהגות התזונתית הנכונה בזמן הריון, כשמצד אחד חשוב מאוד לא לפצוח בדיאטה על מנת שלעובר לא יחסרו אבות מזון חיוניים אבל מצד שני חשוב גם לא לעלות במשקל יתר על המידה שכן עודף משקל עלול לגרום לסיבוכים בהריון ובלידה.

דיאטות מובחרות

לצד האזהרות מפני דיאטות שעלולות לגרום נזק לגוף, כמובן שרצוי גם להמליץ על דיאטות "טובות" – שכן השמנה הוכרזה זה מכבר כמגפה ולראייה נתונים דוגמת "אחד מכל 4 ילדים בישראל סובל מעודף משקל" (נכון לשנת 2010) או "אחד מכל שני מבוגרים סובל מעודף משקל, בין אם קל ובין אם חמור" (על פי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2011).

אחת הדיאטות הבריאות ביותר היא תזונה ים תיכונית, שמבוססת על ירקות ופירות עונתיים, דגים, קטניות ופחמימות מלאות (בתוספת מעט מאוד בשר וכמות קטנה של חלב ומוצריו). כאן באתר נמליץ על דרכים נוספות לרדת בגדול – ובאופן בריא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>